تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی
لینک های وب

پنج عامل مهم در پیشرفت کسب و کار (آموزش کسب و کار اینترنتی)


آموزش کسب و کار اینترنتی

بایدها و نبایدهای کسب و کار جدید(بخش دوم)


افراد زیادی سوال می کنند که در پیشرفت کسب و کار چه عواملی تاثیر گذارند. من هم در جواب آنان، این مقاله آموزشی را نوشتم…!

1-     1-  برنامه ریزی و هدف گذاری: اولین عامل مهم در پیشرفت کسب و کار، برنامه ریزی است. مدیران و صاحبان کسب و کارهایی موفق خواهند بود که برای کسب و کارشان برنامه ریزی کنند و هدف داشته باشند. برای مثال شما باید بدانید که تا ماه آینده، چقدر می خواهید فروش کنید؟ یا، تا ۵ سال آینده، چقدر از رقبا متمایز خواهید بود؟ باید هدف داشته باشید. داشتن هدف، شما را به موفقیت نزدیک تر خواهد کرد. همین الان و پس از خواندن مقاله، اهدافی را که می خواهید به آنها دست پیدا کنید، روی کاغذی بنویسید و هر لحظه به فکر آن اهداف باشید تا فعالیت های خود را نسبت به آن هداف تنظیم کنید. پس برنامه ریزی و هدف گذاری در پیشرفت کسب و کار بسیار مهم است.

1-     2-  مدیریت: دومین عامل، مدیریت است. مدیران زیادی هیچ چیز از علم «مدیریت» نمی دانند (البته به غیر از شما، چون در حال خواندن این مقاله هستید!) و فقط به فکر افزایش فروش هستند. آن مدیران باید به دانش مدیریت دست پیدا کنند. کتاب های زیادی توسط استادان بزرگ و برجسته در جهان نوشته شده است که مدیریت را آموزش می دهد. من در اینجا به سه نکته در مدیریت اشاره می کنم: ۱- مدیران نباید کاری انجام دهند؛ بلکه باید کارها را به کارمندان بسپارند ۲٫ مدیران برتر باید هر روز به فکر تمایز از رقبا باشند ۲- باید کیفیت محصول را همواره امتحان کنند. امیدوارم شما هم به دنبال دانش مدیریت باشید!


2-     3-  برندینگ: عامل سوم که اکثر کسب و کارهای امروزی آن را با ارزش می دانند، برندینگ است. شما باید کاری کنید که نام کسب و کار (برند) تان همیشه وِرد زبان همه باشد. برای مثال اگر سوهان می فروشید، تا کلمه سوهان می آید، همه بگویند: «آره، تا حالا سوهان … را خورده ای؟ خیلی خوشمزه است!» ، یا: «پفک … خیلی خوشمزه است!». باید کاری کنید تا مشتریان و علاقه مندان کسب و کار شما، شما را فراموش نکنند. نمونه ای از تبلیغات برندینگ را می توان روی بیلوردهای تبلیغاتی مشاهده کرد. شاید بتوان گفت که بهترین مکان برای برندینگ، بیلبوردها هستند. برندینگ نیز در پیشرفت و همچنین فروش کسب و کار، بسیار مهم است.


3-     4-  بازاریابی: و اما عامل چهارم… بازاریابی! بازاریابی، عملی است که ما برای معرفی کسب و کار و محصولات خود انجام می دهیم. این را بدانید که: «هر چه بازاریابیما بهتر باشد، فروش ما نیز بهتر و بیشتر است». همانطور که می دانید بازاریابی انواع گوناگونی دارد: بازاریابی اینترنتی، بازاریابی سنتی، بازاریابی عصبی، بازاریابی شبکه ای و… . اگر روی انواع بازاریابی ها کار کنید، کسب و کارتان به سرعت پیشرفت خواهد کرد.


4-      5- فروش: عامل پنجم، چیزی است که تمام فعالیت های یک کسب و کار، به منظور آن صورت می گیرد؛ فروش. فروش، فرآیندی است که محصول یا خدمت ما به مشتری فروخته می شود. در این فرآیند، ممکن است مشتری پشیمان شود، اما ما باید کاری کنیم که او (مشتری) با علاقه از ما خرید کند. اگر شرکت دارید، باید برای شرکتتان فروشنده ای استخدام کنید. برخی از ویژگی های یک فروشنده خوب: دارای فن بیان خوب، خوش تیپ، آرام، با حوصله و… . هرچه فروشتان را بهتر انجام دهید، مشتریان بیشتری به سوی شما خواهند آمد.

 منبع:کسب و کار سبز




طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی،  کسب و کار اینترنتی،  بهینه سازی سایت،  بازاریابی،  سئو، 
برچسب ها: کسب و کار، بازاریابی،  

تاریخ : یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 | 08:28 | نویسنده : leila khosravian | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف