تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی
لینک های وب

باید ها و نباید های کسب و کار جدید(بخش دوم) (آموزش کسب و کار اینترنتی)




طرح کسب وکار

بایدها
1-در صورتی که برای اولین بار می‌خواهید یک طرح کسب و کار بنویسید بایستی از تجربه افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.‏
2-برای دریافت تسهیلات مالی در اکثر موارد باید طرح کسب و کار مناسبی تهیه کنید.‏
3-در هنگام نوشتن طرح کسب و کار باید همواره هدف از نوشتن و همچنین مخاطب آن (تشریح شده در متن درس 1) را در نظر داشته باشید.‏
4- بی شک مهم ترین جزء در موفقیت شما خودتان هستید.‏ در هنگام تدوین طرح کسب و کار بر این تمرکز کنید که چگونه تجارب قبلیتان در کسب و کار جدید قابل استفاده هستند.‏


5-برای اطلاع از چارچوب یک طرح کسب و کار می‌توانید از الگوهای از پیش طراحی شده و آماده استفاده کنید.‏
6-در طرح کسب و کار سعی فعالیت خود را به دقت شرح دهید و بیان کنید دقیقا چگونه قصد دارید به انجام آن بپردازید.‏


7-ارزیابی کاملی از محیط اقتصادی‌ای که کسب و کارتان جزئی از آن خواهد شد، انجام دهید. شرح دهید که کسب و کارتان چه منطقه و افرادی را پوشش می‌دهد و چگونه خود را با قانون سازگار می‌کند.‏


8- جریان نقدینگی یکساله و میزان  سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای یک سال را تخمین بزنید و در طرحتان لحاظ کنید.‏ این یکی از مهم‌ترین بخش‌های طرح کسب و کار شماست. بنابراین در انجام آن بسیار دقت کنید.‏


9- در برنامه بازاریابی طرح خود، بازار هدف، خصوصیات، و نحوه دسترسی به آن را شرح دهید.‏
10- تدوین یک طرح کسب و کار فعالیت نسبتا دشواری به حساب می‌آید. لذا با صبر و حوصله و گام به گام برای انجام آن اقدام نمایید.‏

 

 

نبایدها
1-نوشتن طرح کسب و کار یک گام اساسی برای شروع هر فعالیت‌ کارآفرینانه به حساب می‌آید. نباید به دلیل برخی دشواری‌ها یا غیرضروری دانستن، از نوشتن آن سر باز زنید. معمولا کارآفرینان نوپا به نوشتن طرح کسب و کار بی‌میل هستند و همین سبب بروز مشکلات آتی برای ایشان می‌شود.‏


2-در تدوین طرح کسب و کارتان بلندپروازی نکنید؛ برخی محدودیت‌های معقول را در هدف‌گذاری بلند مدت در نظر بگیرید (منظور از بلند مدت بیش از یک سال است). بهتر است که به اهداف کوتاه‌مدت پرداخته و در حین توسعه کسب و کار طرح خود را مورد بازبینی قرار دهید.‏


3-در انجام تخمین‌های مالی از خوش بینی پرهیز کنید. در واقع، به جای خوش بینی، در پیش‌بینی نیازمندی‌های سرمایه‌ای، برآورد‌های زمانی، فروش و سود حاصل از آن بسیار محافظه کار باشید.‏

4- در بیان دقیق استراتژی‌های تبلیغاتی خود کوتاهی نکنید. 


5-از بیان مطالب به صورت پیچیده پرهیز کنید. کاری کنید که خواندن و فهمیدن طرح آسان باشد. ‏
6- خودتان را به منحصر به فرد بودن و یا یک اختراع ثبت شده متکی و محدود نسازید. موفقیت به سمت کسانی می‌آید که با پشتوانه اقتصادی  کافی و برنامه مناسب شروع می‌کنند و نه لزوماً با اختراعات خاص و انحصارات.‏


7-در یک طرح کسب و کار نباید تنها به نقاط قوت خود توجه داشته باشید. نقاط ضعف احتمالی و روش‌های رفع آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید.‏
8-اگر از نرم‌افزارهای کمکی برای نوشتن طرح کسب و کار خود استفاده می‌کنید، انتظار نداشته باشید که نرم‌افزار طرح کسب و کار شما را به صورت خودکار تولید کند. نرم‌افزارها تنها به شما برای نوشتن طرح کسب و کار در یک قالب مشخص کمک می‌کنند. این شما هستند که باید محتوای اصلی طرح را آماده کنید.‏
9-اگر توانایی شما در مدیریت نقدینگی و انجام امور مالی کافی نیست، خود به تنهایی انجام این امور را به عهده نگیرید.‏
‏10- اگر از کمک مشاور در تدوین طرح کسب و کار خود استفاده می‌کنید، نباید خود را از روند تدوین این طرح کنار بکشید. به یاد داشته باشید یک طرح کسب و کار خوب به شما در موفقیت کسب و کارتان بسیار کمک خواهد کرد و باید در تمام مراحل شکل‌گیری آن حضور فعال داشته باشید.

منبع: persiansun.persianblog.ir  




طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی،  کسب و کار اینترنتی،  بهینه سازی سایت،  بازاریابی،  سئو، 
برچسب ها: کسب و کار،  

تاریخ : شنبه 4 اردیبهشت 1395 | 14:25 | نویسنده : leila khosravian | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف