تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی
لینک های وب

بانس ریت چیست و چگونه باید کاهش پیدا کند – بخش اول (آموزش کسب و کار اینترنتی)




فاکتورهای رفتاری همواره در حال پیدا کردن ارزش بالاتری برای گوگل بوده و این مسیری است که امروزه سئو در حال طی کردن آن می باشد. اگر شما هم خواهان بررسی کیفیت ترافیک سایت خود و چگونگی برقراری تعامل از طرف بازدید کننده گان با سایت خودتان می باشید، خوشبختانه معیار خوب و مناسبی برای شما وجود دارد! همه چیز در این رابطه با گوگل آنالیتیکز آغاز می شود. گوگل آنالیتیکز دلیل آن است که چرا اغلب ما با مفهوم بانس ریت(نرخ پرش کاربران)، معیار کلیدی عملکرد، آشنایی داریم. با این وجود، اینکه این معیار چگونه مورد اندازه گیری قرار می گیرد و چه مواردی می تواند بر روی آن تاثیر گذار باشد، هنوز تا حدودی مبهم می باشد. امروز، قصد دارم برای شما توضیح دهم که بانس ریت چیست، یک بانس ریت خوب و مناسب در صنعت شما چگونه باید باشد، چگونه باید آن را کاهش داد و مواردی از این دست . . .

بانس ریت معیاری از تعامل است که نشان دهنده میزان لذت بردن مردم و بازدید کننده ها و تعامل آنها با محتوای شما به شکلی عمیق می باشد – –  استفانی فراید، معاون بخش بازاریابی در مجموعه Discovery Communications


بانس ریت(نرخ پرش کاربران) چیست؟

گوگل آنالیتیکز بانس ریت را به عنوان درصدی از بازدید کننده گان تعریف می کند که پس از ورود به صفحه اول سایت شما بدون ارتباط برقرار کردن با محتوای آن، از سایت خارج شده است. داشتن یک بانس ریت بالا معمولا نشان دهنده این است که وبسایت شما کاربر پسند نمی باشد. به احتمال بسیار زیاد، دارای طراحی ضعیف و مسائل مرتبط با استفاده و کاربری می باشد و یا اینکه محتوای درج شده بر روی آن چیزی نیست که مخاطب در پی به دست آوردن آن باشد. بانس ریت یک شاخص مهم کیفیت برای هر بازاریابی در نظر گرفته می شود که در پی نگهداشت تعامل کاربر و تبدیل کاربر به مشتری نهایی می باشد.

 

اینها ۵ سناریو مختلف هستند که می توانند به عنوان دلیلی برای یک بانس(پرش) مطرح شوند. زمانی که بازدید کننده:

·    بر گزینه بازگشت به صفحه قبلی کلیک می کند

·    یک پنجره یا زبانه را می بندد

·    در زبانه یا پنجره باز شده آدرس جدیدی را تایپ می کند

·     بر روی لینک خارجی دیگری کلیک می کند که در این زبانه باز می شود

·     تعاملی با سایت ندارد یا اصلا در طی مدت زمان ۳۰ دقیقه کاری انجام نمی دهد (۳۰ دقیقه مدت زمان یک دوره بازدید از یک صفحه است)

البته طبیعی است که مطلوب ترین حالت برای یک جلسه وب گردی آغاز شده این است که شامل نرخ پرش صفر شود و در عوض منجر به دیده شدن دیگر صفحات داخلی یک آن سایت گردد.

بانس ریت(نرخ پرش کاربران) تعدیل شده

برای انواع صفحات اینترنتی، اغلب یک بانس ریت استاندارد موضوع خوب و مناسبی است، اما برای وبلاگ ها این نرخ شاید چیز دقیقی نباشد. یک بانس ریت استاندارد مدت زمان باقی ماند در یک صفحه از سایت مد نظر قرار نمی دهد و این موضوع برای ارزیابی تعامل یک کاربر واقعی حیاتی می باشد. در نتیجه، زمانی که یک بازدید کننده یک مطلب منتشر شده از طرف شما را بطور کامل مطالعه می کند و سپس آن صفحه را می بندد، این فرد به عنوان یک کاربر پرش کرده از سایت ثبت می شود. البته، اغلب موتورهای جستجو مطرح از طریق زمان باقی ماندن کاربر در آن صفحه این نکته را هم در نظر می گیرند که آیا آن صفحه بخصوص انتظارات آن کاربر را مد نظر قرار داده است یا نه؟ منظور از زمان باقی ماندن بازدید کننده در سایت از زمانی در نظر گرفته می شود که آن کاربر بر روی یک نتیجه بخصوص که توسط موتور نشان داده شده آن را باز می کند، و سپس پس از مدتی با به موتور جستجو باز می گردد.

متاسفانه، شما قادر به دیدن این موضوع نیستید، مگر زمانی که این ویژگی را در گوگل آنالیتیکز خود فعال کنید.

 

اگر شما از بانس ریت یا همان نرخ پرش کاربر به عنوان یکی از شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی محتوایی خود استفاده می کنید، این کاری است که در حقیقت حتما باید انجام دهید. شما می توانید با تغییر دادن یک خط کد و راه اندازی یک رویداد زمانی که یک بازدید کننده حداقل زمانی را در سایت شما سپری کرد، به انجام برسانید. اغلب یک بازدید کننده به چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه زمان برای ارتباط برقرار کردن با سایت یا محتوای شما نیاز دارد.. این کار باعث می شود تا این معیار برای بازاریابی محتوایی دقیق تر اندازه گیری شود و درک بهتری از کیفیت صفحات سایت در اختیار شما قرار می دهد.



بانس ریت(نرخ پرش) در مقابل اگزیت ریت(نرخ خروج)

این دو معیار اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند و یک شفاف سازی در مورد تفاوت های موجود بین آنها یکی از متداول ترین سوال ها در رابطه با گوگل آنالیتیکز می باشد.

بنابراین، نرخ خروج عبارت است تعداد بازدید کننده گانی که تعدادی اندکی از صفحات وبسایت شما را مشاهده کرده و سپس آن را ترک کرده اند. تفاوت کلیدی بین نرخ پرش با نرخ خروج این است که نرخ خروج در رابطه با یک جلسه بازدید از سایت و دیدن چندین صفحه در آن یک جلسه می باشد. نرخ خروج در رابطه با بازدید کننده هایی است که یک بار وارد سایت شده و در این نوبت چندین صفحه از سایت را دیده و سپس از آن سایت خارج شده اند. با این وجود، بطور مشابه با نرخ پرش، این نرخ هم قادر به مشخص کردن برخی از نقاط ضعف و مشکل بر روی یک صفحه از سایت می باشد.

نویسنده و منبع:کاسیا پرزینسکا-فرشید رمضانی




طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی،  کسب و کار اینترنتی،  بهینه سازی سایت،  بازاریابی،  سئو، 
برچسب ها: آموزش کسب و کار اینترنتی، کسب و کار اینترنتی، E-commerce، Seo، تجارت الکترونیک، e-mail Marketing،  

تاریخ : سه شنبه 24 فروردین 1395 | 17:35 | نویسنده : leila khosravian | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف