تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی
لینک های وب

شبکه های اجتماعی مان را چگونه انتخاب و مدیریت کنیم ؟ (آموزش کسب و کار اینترنتی)




                                                                   آموزش کسب و کار اینترنتی         

                                                            
                                


به هیچ وجه نمیتوان منکر تاثیرشبکه های اجتماعی در رشد کسب و کار ، فروش و برندینگ شد . ولی این امر در کنار مقرون به صرفه بودن ، نکات کلیدی و حساسی هم دارد که رعایت آنها به خصوص برای برندینگ و فعالیت های دراز مدت ، بسیار حیاتی و ضروری است .

بد نیست یکبار سیاست های مجموعه و شرکت خود را در این راستا بازبینی کرده و نقاط ضعف آن را برطرف کنید .

انتخاب مناسب شبکه اجتماعی

بدون شک حضور درشبکه های اجتماعی بیشتر ، برای هر کسب و کاری حائز اهمیت است ولی به شرط آنکه کمیت جای کیفیت را نگیرد . اگر در یک شبکه حضوری پر رنگ و فعال و حساب شده داشته باشید بهتر از آنست که در پنج شبکه فقط حضور داشته باشید . بنابراین بر اساس توانایی ها ، مطالب ، نوع فعالیت و مخاطب و شیوه مدیریتی که در اختیار دارید شبکه اجتماعی مفید تر را انتخاب کرده و در صورت موفقیت در آن و امکان گسترش آن ، شبکه های بیشتر را به آن بیافزایید .

به عنوان مثالشبکه های اجتماعی پینترست و اینستاگرام ، عکس محور هستند و برای مشاغلی که با تصویر میتوانند محتوا را به مخاطب برسانند بیشتر توصیه میشوند . مشاغلی مرتبط با پوشاک ، دکوراسیون و …. از این دسته اند . ضمن آنکه بیشترین مخاطبین آنها را بانوان و جوانان تشکیل میدهند و آمارها نشان میدهد که مخاطبین پینترست معمولا به لحاظ تحصیلات و سطح درآمد ، از اینستاگرام بالاتر میباشند . پس مطالب را به شکل مطلوب تری دسته بندی کنید و به مخاطب هدف نزدیک تری ارائه نمایید .

فیسبوک همچنان دارای مخاطب بسیار بیشتری نسبت به دیگر شبکه هاست و نشر مطالب در آن ویژگیها و سهولت های بیشتری دارد . امکان گذاشتن فیلم و متن و عکس و لینک و … به شکل همزمان و خاصیت ویرال ( انتشار ویروسی ) بیشتر در آن ، میتواند از مزیتهای ترویج برند شما باشد . ولی این را هم در نظر بگیرید که بیشتر مخاطبین آن برای ارتباط با دوستان و آشنایان و اعضای خانواده و شاید حتی سرگرمی در آن حضور دارند ، پس در تبلیغات و برندینگ خود باید کلیات علایق آنها را در نظر گرفته و موجب دلسرد شدن آنها از پیج خود نشویم .

لینکدین بیش از دیگر شبکه ها ، بار تجاری و بیزینسی را بر دوش میکشد . مخاطبین آن ( طبق آمار ) بیشتر آقایان بوده و معمولا کاربران این شبکه دارای تخصص ، تحصیلات و درآمد بالاتری هستند . معرفی بیزینس و محصولات و خدمات شما چنانچه در آن افراط نشود و استراتژی معقولی داشته باشد ، نه تنها موجب دلزدگی افراد نمیشود بلکه حتی میتواند بیشتر از دیگر شبکه ها مورد استقبال قرار گیرد . برای جذب نیروی انسانی و پیشنهادات کاری نیز بستر مناسبی است و بسیاری از کاربران با این اهداف در لینکدین حضور دارند . پس محتوای پروفایل و مطالبتان را حرفه ای انتخاب کنید و بر اصول آن پایبند باشید .

توییتر نیز میتواند برایتان کارایی لازم را داشته باشد . به خصوص اگر حرفه شما به اطلاع رسانی های مستمر و روزمره نیاز دارد و جنسیت مخاطب در آن تاثیر چندانی ندارد ، توییتر میتواند کمک بزرگی به نشر مطالب شما کند .

چگونه شبکه های اجتماعی مان را مدیریت کنیم 

مهمترین نکته شاید محتوا و تاکتیک هایی باشد که برای این شبکه ها در نظر میگیرید . حتما بر مبنای یک فعالیت از پیش تعریف شده قدم بردارید و دقیقا بدانید قرار است چه مطالبی در چه بازه زمانی و برای چه جنس مخاطبی ارائه کنید . به اصول خود پایبند باشید و مخاطبینتان را با نظم در شبکه هایتان آشنا کرده و عادت دهید .

مطالب دست اول ارائه کنید و اگر محتوای مناسبی پیداکردید از کپی آن حذر کرده و تنها آن را به اشتراک بگذارید . ( تولید محتوا اولویت بیشتری دارد ، از اشتراک های مکرر از دیگر صفحات نیز پرهیز کنید تا در راستای برندینگ گام بردارید)

چند بار پست را بخوانید و مطمئن شوید از اصول نگارشی مناسبی برخوردار است غلطهای املایی و تایپی ندارد .

از هشتگ ها نهایت استفاده را ببرید ولی افراط نکنید . تنها هشتگ های کاملا مرتبط و فکر شده را تعیین کنید و برای آنها خط مشی مناسبی تعریف کنید .

به هیچ عنوان اقدام به خریداری فالوئر و دنبال کننده ، نکرده و مخاطبین علاقه مند به حرفه خود را پیدا کنید . خرید دنبال کننده با تبلیغات برای شبکه های اجتماعی فرق میکند . هر اندازه تبلیغات میتواند مفید باشد ، خرید فالوئر میتواند مضر باشد .

به عنوان مثال فیسبوک مطالب شما را به حدود ده درصد از فالوئر های شما ارسال میکند . هر چه تعداد اعضای غیر واقعی شما بیشتر باشد ، تعداد اعضای واقعی پیج شما که مایل به دنبال کردن مطالب شما هستند ، کمتر مطالب شما را میبینند .

پست های زیاد در ساعات کم نگذارید . تعداد پست ها را در حد مناسبی تعیین کنید که در طول شبانه روز برای اعضا آزار دهنده نباشد . آنها فقط وارد نمیشوند که مطالب شما را ببینند 

مرتب و مکرر از خودتان تبلیغ نکنید و اسم و برند خود را تکرار نکنید . آنها میدانند چه برندی را دارند دنبال میکنند و تا حد نیاز با شما آشنا هستند .

هیچکس تمایل ندارد با یک ربات یا یک ماشین همصحبت شود . کاربران توقع دارند نیروی انسانی گرداننده شبکه های اجتماعی ، با آنها در ارتباط بوده ، مطالب و کامنتهای آنها را بخواند و به آنها جواب درست دهد . همواره از افرادی برای مدیریت شبکه های خود استفاده کنید که در حد لازم با جزییات و سیاستهای مجموعه شما آشنا باشد ، اختیارات لازم را داشته باشد و از ادبیات هر شبکه اجتماعی در حد نیاز برخوردار باشد . توجه داشته باشید که پاسخهای شما را تنها همان شخص سئوال کننده نمیخواند بلکه برای همه اعضای شبکه قابل رویت و قضاوت است .

در فعالیت های اجتماعی تان صبور بوده و حضور فعال و با ثباتی داشته باشید . کاربران جدید خیلی زود متوجه تفاوت یک پیج فعال و با ثبات و یک پیج غیر فعال و نسنجیده میشوند و عکس العمل آنها کاملا بستگی به عمل شما دارد .

تا حد امکان از تصاویر مرتبط با نوشته تان بهره ببرید . تصاویر میتوانند نقش بسیار پر رنگی در محبوبیت پست های شما داشته باشند . ارتباط با تصاویر و اینفو گرافیک ها بسیار سریع بوده ، لایک و اشتراک های بیشتری جذب کرده و بیشتر از متن در ذهن میماند . خیلی بیشتر جلب توجه میکند و امکان اشتراک گذاری در شبکه های بیشتری را برای شما و مخاطبینتان دارد .

تلاش کنید در ساعات مناسب در شبکه های اجتماعی مطلب بگذارید . این امر به بازدید بیشتر پست هایتان کمک کرده و نتیجه بهینه ای برایتان به دنبال دارد .

منبع:فرشید رمضانی




طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی،  شبکه های اجتماعی،  کسب و کار اینترنتی،  بهینه سازی سایت،  سئو، 
برچسب ها: آموزش کسب و کار اینترنتی، کسب و کار اینترنتی، E-commerce، Seo، تجارت الکترونیک، e-mail Marketing،  

تاریخ : پنجشنبه 19 فروردین 1395 | 22:40 | نویسنده : leila khosravian | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف