تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی
لینک های وب

چند اشتباه در کسب‌ و کار اینترنتی (آموزش کسب و کار اینترنتی)


تازه‌کارها مایل‌اند که اشتباهات رایج را بدانند و از آن‌ها دوری کنند. کارآزموده‌ها هم علاقه دارند در مورد چیزهایی که می‌دانند یا تجربه کرده‌اند صحبت کنند، این مقاله را بر اساس تجربیات افراد باسابقه گردآوری کرده‌ایم که شامل چند اشتباه بزرگی است که افراد در شروع کسب‌ و کار اینترنتی مرتکب می‌شوند.

در قسمت اول این مقاله ۲ بخشی به ۴ مورد از این اشتباهات اشاره می‌کنیم:

۱- تعلل بیش‌ازحد برای عرضه یک محصول یا خدمت:
وقتی شما وبلاگ نویسی یا ساخت پادکست را برای جمع‌کردن مخاطب شروع می‌کنید، ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها روی یک محتوا متمرکز شوید و هیچ پیشنهاد فروشی ارائه نکنید. دلایل گوناگونی برای این اتفاق وجود دارد: انتظار برای رسیدن به تعداد مشخصی بازدیدکننده – زمان کافی نداشتن برای وبلاگ نویسی یا ساخت پادکست و تولید محصول به‌طور هم‌زمان – ترس از نفروختن و … به هر دلیلی که باشد این یک تله کشنده است. اگر شما یک کسب‌وکار راه‌اندازی کردید باید با بزرگ‌ترین ریسک‌ها روبه‌رو شوید و بزرگ‌ترین ریسک برای یک صاحب کسب‌وکار تولید محصولی است که کسی حاضر نیست برای آن پولی پرداخت کند. باوجود همه این‌ها شما باید ساخت و عرضه محصول را تمرین کنید حتی اگر اولین باز نتیجه خوبی نگیرید. اما هرچه زودتر محصولی عرضه کنید به درآمد پایدار نزدیک‌تر می‌شوید.


۲- حل یک مشکل بی‌اهمیت:
اگر مشکلی که کسب‌وکار شما حل می‌کند به‌اندازه کافی مهم باشد، اصلاً نیازی نیست که شما به دنبال مشتری بگردید، به‌عنوان‌مثال درمانی برای سرطان. علت شکست کسب‌وکارها این است که سعی می‌کنند مشکلی را حل نمایند که هیچ‌کس به آن توجه نمی‌کند. اگر شما محصول یا ایده خود را ارائه کنید و هیچ‌کس آن را نخرد، فرصت خوبی برای شما به وجود می‌آید تا مشکل مهم‌تری بیابید، نه اینکه به دنبال جذب مخاطبان بیشتر باشید.
۳- گوش ندادن به مشتریان:
چطور متوجه می‌شوید مشکلی که کسب‌وکار شما حل می‌کند به‌اندازه کافی مهم است؟ با گوش دادن به مشتریان، گوش دادن واقعی به آن‌ها. شما باید علاوه بر گوش دادن به مشتریانی که تأییدتان می‌کنند، به آن‌هایی که درخواست بازگشت وجه دارند یا محصولتان را خریده‌اند اما از آن استفاده نکرده‌اند و یا حتی آن‌هایی که نمی‌خواهند محصول شما را بخرند، نیز گوش کنید و علت را متوجه شوید. تا حد ممکن علاوه بر مشتریانتان پاسخگوی همه باشید. و هرگز فراموش نکنید که همیشه حق با مشتری است زیرا بدون مشتری، کسب‌وکار شما هم وجود نخواهد داشت.
۴- متمایز نبودن:
در اغلب بازارها، مشتریان برای انتخاب باید احساس تمایز کنند پس به مقدار کافی از سایرین متفاوت باشید. اگر کسب‌وکارتان رقابتی است باید به مشتریان دلیلی ارائه کنید که شما را انتخاب کنند. اشتباه بزرگی که همیشه وبلاگ نویسان تازه‌کار مرتکب می‌شوند این است که یک موضوع محبوب و تقلیدی یا کپی شده از وبلاگ نویسان معروف را انتخاب می‌کنند و کاری را انجام می‌دهند که قبلاً توسط بقیه انجام‌شده. گمان می‌کنم طرز فکرشان این است که اگر دیگران از این روش به نتیجه رسیده‌اند پس من هم می‌رسم. اما از دید خواننده یا خریدار به این موضوع نگاه کنید، فرض کنید آن‌ها وبلاگ شما را پیداکرده‌اند، بعد از خودشان می‌پرسند ارزش این وبلاگ برای آنکه من وقتم را صرفش کنم چیست؟ شما باید پاسخ این سؤال را سریعاً و به‌وضوح بدهید، پیش از آنکه فرد دکمه بازگشت را بزند. نمی‌توانید انتظار داشته باشید مخاطبانتان افزایش پیدا کنند درحالی‌که شما تنها نسخه‌ای پایین‌تر از سایت‌های بهتر و شناخته‌شده‌تر هستید.
منبع: وان کلیک



طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی،  کسب و کار اینترنتی،  بهینه سازی سایت،  بازاریابی،  سئو، 
برچسب ها: آموزش کسب و کار اینترنتی، کسب و کار اینترنتی، Seo، E-commerce، تجارت الکترونیک، e-mail Marketing،  

تاریخ : یکشنبه 15 فروردین 1395 | 09:04 | نویسنده : leila khosravian | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف