تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی
لینک های وب

10 نکته بازاریابی محتوایی کارآمد برای تجارت های کوچک (آموزش کسب و کار اینترنتی)



صاحبان تجارت های کوچک می توانند با تکنیک های پایه بر انجام اهداف درآمدزای خود تکیه کنند. در چند سال گذشته ، اطلاعات مصرف کننده گان از طریق جست وجوهای آنلاین و دستیابی به اطلاعات در دسترس افزایش یافته است. سئو به عنوان یک پایه اصلی و مهم برای پیدا کردن مشتری های با پتانسیل بالا استفاده می شود.


این سوال مطرح میشود  که صاحبان 
کسب و کار های کوچک چگونه می توانند از مزایای سئو به صورت موثر و خلاقانه برای بازاریابی استفاده کنند؟
جواب این است  استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوا است.
بازاریابی محتوا جهت تولید مطالب مرتبط و سازگار برای جذب و بدست آوردن مشتری هدف استفاده می شود.

در واقع 4 نکته اول برای
بازاریابی محتوا قبل از انتشار مطالب انجام می گیرد. برای اینکه محتوای شما در مسیر درست  خود قرار گیرد باید به نکات زیر دقت کنید :

1- ایجاد یک برنامه ریزی
اگر میخواهید که یک محتوای
بازاریابی موفق داشته باشید پس سازماندهی کنید. ابتدا یک تقویم ایجاد کنید. یک طرح از ماه های در پیش رو برای هر فصل ایجاد کنید و در آن رویداد های مربوط به حوزه کاری شما ، تعطیلات و اتفاقات ویژه شرکت های زمینه کاری خود را اضافه کنید. هر هفته زمانی را برای فکر کردن درباره ایده های محتوایی ، استراتژی های توسعه کاری ، تحقیق و در واقع ایجاد محتوا تخصصی ، تخصیص دهید. زمانی بین 2 تا 4 ساعت در هفته نیاز دارد. اکثر شرکت های بازاریابی اینترنتی  موفق این کار را با دقت زیاد و برنامه ریزی دقیق انجام می دهند.

2-تحقیق
صاحبان 
کسب و کار های کوچک می توانند به موفقیت برسند اگرتحقیق کنند  که شرکت های تجاری موفق قبلی چه کارهایی انجام داده اند. اندکی از  زمان خود را صرف تحقیق ، تجزیه و تحلیل سایت های تجارت های کوچک دیگر و کانال های شبکه های اجتماعی آن ها نمایید. شما حتی می توانید گاهی اوقات از برند های بزرگ نیز ایده های جالبی بگیرید و آنها را به مقیاسی قابل استفاده تغییر دهید. پس سعی کنید حتما در مورد برند های مشهور نیز تحقیق کنید.به این شکل نباشد که هرکاری که بقیه کرده اند بر روی سایت خود انجام دهید اما می توانید از آنها ایده بگیرید تا پتانسیل سایت خود را بیشتر کنید.به کلمات کلیدی عمومی ، ابزار های آنلاین وب و موقعیت اکثر سایت های تجاری کوچک بر روی وب دقت کنید.

3- انجام نظرسنجی
راه عالی برای نفوذ به ذهن مشتری و اینکه آنها چه چیزی دوست دارند نظرسنجی است. با استفاده از نظرسنجی کاربران می توانید محصولات و سایت خود را بهبود دهید و در مورد اینکه کاربران چه مطالبی را نیاز دارند.جایزه ای برای پاسخ به کاربران شرکت کننده در نظر سنجی ها در نظر بگیرید : مثلا برای خرید بیش از 15 هزار تومان یک " جایزه بزرگ " یا چندین " جایزه کوچک " در نظر بگیرید.

4- درک روند کنونی 
برای اینکه بخوبی بتوانید بازاریابی انجام دهید ، روال فعالیت خودتان را مرور کنید. به سایت های 
شبکه های اجتماعی سر بزنید.سعی کنید از آنها برای عمومی ساختن محتوای خود استفاده نمایید. با استفاده از آنها می توانید مشتریان بیشتری را به سمت تجارت خود هدایت کنید.

5- استفاده از عکس
در کنار مطلب محتوای متنی فوق العاده تصاویری مرتبط را به پست خود اضافه کنید. محتوای بصری بهترین ، سریع ترین و راحت ترین راه برای بیان تمام نکات به مخاطب است. بجای قسمتی از متن ، از عکس ها ، گراف ها ، و ... استفاده کنید این کار محتوای شما را جذاب و قابل درک خواهد کرد.


6-استفاده از ویدیو
یک راه بسیار عالی برای برقراری ارتباط و اعتماد سازی با کاربران ویدیوها  هستند. وقتی افراد با محتوای شما از طریق فیلم و صدا ارتباط برقرار میکنند ، مطمئنا این ارتباط دارای عمق بیشتری و بهتری با شما و برند شماست. ساخت فیلم فانتزی گاهی اوقات تولید و ویرایش یک فیلم با دوربین تلفن همراه یا وبکم رایانه شخصی تمام وظایف یک ویدیو خوب را به راحتی انجام می دهد.راه دیگری برای ایجاد ویدیو ها استفاده از میکرو-ویدیو ها با استفاده از سرویس هایی مثل Vine یا Instagram است.

7- انتشار مطالعات موردی
به صورت کلی برای کاربران مشخص کنید که چه کاری می خواهید انجام دهید  با این کار شانس شما د رموفقیت بیشتر است. روال کاری خود را برای کاربران با انتشار یک مطلب خوب شفاف سازی نمایید. با این کار کاربران به شرکت و تجارت شما اطمینان خواهند کرد.


8-ایجاد یک دایرة المعارف
ساخت یک دایرة المعارف آنلاین لغات توسط شرکت ها در زمینه کاری خودشان یک کار بسیار جدید به نظر می رسد. اصطلاحاتی که در سایت خود به صورت تخصصی به کار بردید برای بازدید کننده قابل درک خواهد شد و مطالب شما را بهتر متوجه می شوند. با این کار زمینه مطالعه مطالب سایت خود را برای کاربران خود آسان خواهید کرد. همچنین می توانید این مطالب را به بخش های مختلف سایت خود لینک دهید. 

9-  جمع آوری

شما میتوانید چندین مطلب و محتوا مرتبط را از سایت های مرجع و فعال در زمینه کاری خود پیدا کرده و باهم ادغام نمایید. سعی کنید در انتهای مطلب منابع را بیان کنید و همچنین در نظرات مطالب منبع اعلام کنید که از مطلب آنها استفاده کرده اید و لینک مطلب خود را نیز درج نمایید.

10- استفاده مجدد از مطالب
استفاده مجدد و بازنویسی از مطالب قدیمی می تواند تعداد زیادی بازدیدکننده را به سایت شما هدایت کند.مطالب مشترک را از پست های قدیمی وبلاگ برداشته و در یک پی دی اف قرار دهید. همچنین میتوانید رونوشت هایی بردارید و بااستفاده از آنها مطالبی بصری تهیه و یک فایل پاورپوینت ارائه نمایید. اگر نتوانستید ایده های خوب برای ایجاد محتوای جدید پیدا کنید حتما به استفاده مجدد از مطالب قبلی فکر نمایید
.


منبع:web24



طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی،  کسب و کار اینترنتی،  بهینه سازی سایت،  سئو، 
برچسب ها: سئو، بازاریابی محتوا، کسب و کار، بازاریابی، شبکه های اجتماعی،  

تاریخ : یکشنبه 23 خرداد 1395 | 15:43 | نویسنده : leila khosravian | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف