تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی
لینک های وب

صفحه فرود چیست؟ (آموزش کسب و کار اینترنتی)





صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود یا landing page اولین صفحه ای است که کاربر در سایت شما مشاهده کرده و به اصطلاح در آن فرود می آید. بسیاری از مدیران سایتها تصور می کنند که صفحه اصلی سایت آنها مهمترین صفحه سایت است و سعی دارند دسترسی سایت را از طریق این صفحه ساده کنند, اما واقعیت این است که در حالت عادی, در اکثر مواقع کاربر از طریق صفحات داخلی وارد سایت می شود.

چرا صفحه فرود مهم است؟

اکثر تبلیغات اینترنتی که در نهایت کاربر را به صفحه اصلی هدایت می کنند, نتیجه مناسب نمی گیرند. دلیل این موضوع این است که پیشنهاد مشخص و جذابی برای کاربر هدف خود ندارند و نهایتا نمی توانند او را در سایت, حفظ و تبدیل به کاربر وفادار و دائمی کنند.

یکی از روشهای مفید و موثر در بازاریابی اینترنتی هدایت کاربران به صفحات فرود, ارائه پیشنهاد جذاب (معمولا دانلود فایل رایگان راهنما یا هدیه) و دریافت اطلاعات ایمیل آنها با هدف ارتباط بیشتر و نهایتا تبدیل کاربر به مشتری وفادار سایت است.

تبلیغاتاینترنتی زمانی به نتیجه مناسب می انجامند که شما پیشنهادی جذاب, رایگان و فوق العاده به کاربران هدف خود ارائه دهید.
توجه داشته باشید که کاربران هدف شما, نیازهای متفاوتی دارند و نمی توانید با یک پیشنهاد برای تمام آنها جذابیت ایجاد کنید. موضوعی که کاربر الف به آن علاقمند است, برای کاربر ب جذابیت ندارد و برعکس.

بنابراین لازم است که ما برای کاربران هدف برنامه ریزی کنیم و صفحات فرود متعدد با توجه به محصولات و خدماتی که ارائه می دهیم, در سایت خود ایجاد کنیم.

صفحه فرود مناسب شامل چه عناصری است؟

عناصر اصلی یک صفحه فرود حرفه ای عبارتند از:

  • حذف تمام لینکهای غیر ضروری در صفحه با این هدف که تمرکز کاربر فقط بر روی پیشنهاد ارائه شده باشد. در صفحات فرود حرفه ای حتی لینکهای منو و سایر بخش های سایت حذف می شوند و اطلاعات صفحه فقط شامل اطلاعات هدیه می باشد .
  • استفاده مناسب از فضای خالی و رنگ متمایز کلید دانلود: فضای اطراف لینک دریافت هدیه معمولا خالی است و رنگ کلید دانلود کاملا متفاوت و متمایز از سایر بخش های صفحه است, هدف از این کار مشخص بودن کاری است که کاربر انجام دهد.
  • استفاده از فراخوان برای عمل یا CTA: فراخوان برای عمل ها جملاتی امری هستند که برای ترغیب کاربران به انجام کاری استفاده می شوند. به عنوان مثال نوشته کلید دانلود می تواند جمله 'هدیه من را بده' باشد.
  • عنوان جذاب و تاکید بر مزایای دریافت هدیه در بخش توضیحات
  • تاکید به عدم ارسال ایمیل های اسپم

صفحه فرود مناسب برای یک فروشگاه محصولات دیجیتال می تواند راهنمای خرید لپ تاپ, موبایل و سایر محصولاتی باشد که دارد. صفحه فرود مناسب برای فروشگاه گل و گیاه, کتاب الکترونیکی نگهداری از گیاهان است و برای یک فروشگاه قالب سایت, ارائه یک قالب رایگان می تواند صفحه فرود مناسبی باشد...

هدف از ایجاد صفحه فرود چیست؟

هدف از ایجاد صفحه فرود, ارائه هدیه ای رایگان برای مخاطبین هدفی است که قصد خرید محصولات یا خدمات شما را دارند, تا پس از این مرحله بتوانید اطلاعات تماس آنها را جمع آوری کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید. اکثر افرادی که در اینترنت به دنبال کسب اطلاعات در مورد یک محصول هستند، مشتریانی هستند که هنوز تصمیم قطعی خود را برای خرید و انتخاب نگرفته اند و شما با ایجاد یک صفحه فرود مناسب می توانید آنها را جذب و به راحتی تبدیل به مشتری محصولات یا خدمات خود کنید.

با استفاده از صفحه فرود, می توانید بازدهی تبلیغات اینترنتی خود را بالا ببرید و roi مناسبی داشته باشید. دقت کنید که قراردادن هدایای نامربوط و غیر جذاب نه تنها به فروش شما لطمه میزند, بلکه تاثیر منفی در برند شما نیز خواهد داشت.

منبع: رضا شیرازی




طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی،  کسب و کار اینترنتی،  بهینه سازی سایت،  سئو، 
برچسب ها: تبلیغات اینترنتی، تبلیغات، بازاریابی،  

تاریخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 | 12:14 | نویسنده : leila khosravian | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف