تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی
لینک های وب

ابزاری که کسب و کار کوچک شما را بزرگ نشان می‌دهند (آموزش کسب و کار اینترنتی)





کوچک بودن یک کسب و کار منافع خود را داراست.  یک کسب و کار کوچک چابک است و می‌تواند به سرعت مسیر حرکت خود را تغییر بدهد. علاوه بر این، کسب و کار کوچک از استقلال بیشتری برخوردار است

شاید یک کسب و کار کوچک نتواند به اندازه کسب و کارهای بزرگ مشتری جذب کند اما این بدان معنی نیست که نباید به اندازه آنها حرفه‌ای به نظر برسد. برعکس،کسب و کار های کوچک  می‌توانند با به کارگیری ابزار درست، مانند رقبای بزرگ خود حرفه‌ای باشند و در عین حال از منافع کوچک بودن خود نیز بهره‌مند شوند.

در این یادداشت به بررسی برخی از ابزاری می‌پردازیم که به کسب و کار  های کوچک کمک می‌کنند بزرگ و حرفه‌ای به نظر برسند:


وب‌سایت بسازید یا وبسایت فعلی‌تان را به روزرسانی کنید.

سال گذشته بررسی‌های مرکز کسب و کار های کوچک در امریکا نشان داد که 50 درصد از کسب و کار های کوچک در این کشور فاقد وبسایت هستند. در کشور ما نیز اگر نگوییم تعداد بیشتر حداقل همین درصد از کسب‌ و کارها از نبود یک وبسایت رنج می‌برند.

بدون داشتن یک وبسایت، کسب و کار کوچک شما به وسیله مشتریان بالقوه دیده نمی‌شود و در دنیای ناشناخته خود باقی خواهید ماند. اما خبر خوب این است که امروزه ساختن وبسایت از هر زمان دیگری ساده‌تر شده است. حتی به راحتی می‌توان اپلیکیشن طراحی کرد و آن را در اختیار مشتریان قرار داد.

علاوه بر این امروزه وبسایت‌هایی ساخته می‌شوند‌ که در فضای موبایل به خوبی عمل می‌کنند و به اصطلاح mobile friendly هستند. از هر کدام از این ابزار که استفاده می‌کنیم باید به یاد داشته باشیم که به روزرسانی آن را جدی بگیرید  وگرنه داشتن یک وبسایت با محتوای کهنه هیچ دردی را از کسب و کار ما دوا نمی‌کند.

 

بودجه بازاریابی مشخصی داشته باشیم.

پراکتل اند گمبل در سال 2014، 2.64 میلیارد دلار خرج بازاریابی محصولات خود کرد که در این زمینه در بین تمام شرکت‌ها رتبه اول را در اختیار داشت. مطمئنا هیچ کسب و کار کوچکی  نمی‌تواند چنین بودجه‌ای را برای فعالیت‌های بازاریابی خود در نظر بگیرد اما آنهایی که آرزوی بزرگ شدن دارند باید بودجه‌ مشخصی را برای این کار در نظر بگیرند. امروزه اینکه محصول می‌تواند خودش را بفروشد به پایان رسیده و اگر برای بازاریابی آن برنامه‌ای نداشته باشیم محصول ما مهجور و ناشناخته باقی خواهد ماند.

 

حضور خود در شبکه‌های اجتماعی را پررنگ‌تر کنید.

شرکت پراکتل اند گمبل در سال 2014 بخش زیادی از بودجه خود برای تبلیغات سنتی را حذف کرد و بیشتر بودجه تبلیغاتی خود را به سمت تبلیغات دیجیتال و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی سوق داد. شبکه‌های اجتماعی لازمه موفقیت کسب و کار ها  هستند اما کدام شبکه اجتماعی به ما کمک می‌کند که بزرگ به نظر برسیم؟

اگر محیط کسب و کار  شما کاملاً حرفه‌ای است و همکاران شما نیز حرفه‌ای هستند، لینکدین شبکه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. اگر صاحب رستوران هستید و مایل هستید مشتریان ببینند که غذای شما چقدر فوق‌العاده است سراغ اینستاگرام بروید که با توجه به گروه سنی نسبتاً جوان مخاطبان آن می‌تواند مزایای زیادی برای کاروکسب‌ها داشته باشد

حضور در این شبکه‌ها و دیگر شبکه‌های اجتماعی که ویژگی‌های خاص خود را دارند و برقراری مکالمه در آنها می‌تواند کسب و کار کوچک  ما را بزرگ جلوه دهد

 منبع: درگی 




طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی،  کسب و کار اینترنتی،  بهینه سازی سایت،  بازاریابی، 
برچسب ها: شبکه های اجتماعی، باراریابی، کسب و کار،  

تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395 | 11:26 | نویسنده : leila khosravian | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف