تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی
لینک های وب

اقتصاد اجتماعی و اهمیت کسب و کار تبلیغات اینترنتی (آموزش کسب و کار اینترنتی)




قانون حرکت نیوتن که بر اساس آن هر عملی، عکس العملی را در پی دارد تنها محدود به علم فیزیک نیست.تبلیغات نیز باعث عکس العمل هایی را در جامعه می شود و بر فضای کسب و کار تاثیر دارد. از ارزش و قیمت محصولات تا انتخاب های مشتری و تقاضای مصرف کننده، تبلیغات بر جامعه تاثیر گذار بوده و نقش مهمی را در افزایش فروش کسب و کار ها بازی می کند.

تاثیر اقتصادی

زمانی که شرکتها از تبلیغات استفاده می کنند، میزان فروش افزایش پیدا می کند. افزایش در فروش کسب و کارها همچنین منجر به افزایش در سطح کیفیت زندگی مصرف کنندگان می شود. اساسا تبلیغات منجر به ارتقا وضعیت اقتصاد منطقه ای می شود که در آن تبلیغ محصول یا خدمات مربوطه پخش می شود.

 

ارزش محصول

در ذهن مصرف کنندگان تبلیغات به محصول ارزش مضاعف می دهد. تصویر یا برندی که تبلیغات کمک به ایجاد آن می کنند به قسمتی از محصول تبدیل می شود، که خود عاملی است که موجب برتری و  با ارزش تر شدن برند یک محصول نسبت به برند رقیب می شود. این عامل باعث می شود تا یک مصرف کننده برای پرداخت مبلغ بالاتری برای یک محصول صاحب برند در برابر یک محصول ناشناخته اما با قیمت نازل تر تمایل داشته باشد. تبلیغات موجب گسترش آگاهی نسبت به محصول می شود، این افزایش آگاهی می تواند منجر به ارزش بیشتر برای محصول هم بشود.

 

قیمت گذاری

تبلیغات می تواند نوعی از کنترل قیمت باشد. تبلیغات موجب رونق حس رقابت می شود، زمانی که یک شرکت قیمت خود  را برای یک محصول تبلیغ می کند، رقیب وی هم می خواهد تا بر روی همان نقطه قیمتی مشابه وی قرار بگیرد، بنابراین این موضوع ممکن است موجب شود تا رقیب برای قرار گرفتن در همان نقطه قیمتی اقدام به کاهش قیمت خود بکند تا بتواند با دیگران در فروش کالا رقابت داشته باشد.

 

رقابت را محدود می کند

محدودیت های تبلیغات ممکن است کسب و کارهای کوچک را بدلیل محدودیت در بودجه تبلیغاتی از رقابت با کسب و کارهای بزرگ باز دارد. یک افزایش نسبی در رقابت می تواند بر بازار اثراتی را داشته باشد.اولا این افزایش رقابت موجب حذف تعدادی از شرکت های کوچک می شود، و دوما باعث افزایش طول عمر و فروش دیگر شرکت ها می شود. با این وجود تبلیغات به تنهایی تعیین کننده موفقیت یا شکست یک شرکت در برابر رقبای خود نیست، چرا که هیچ شرکتی از چنان بودجه تبلیغاتی بزرگی برخوردار نیست که بتواند با آن تمام یک بازار را تحت پوشش قرار بدهد.

 

انتخاب مصرف کننده

همچنین تبلیغات تاثیر بسزایی بر کسب و کار ها دارد، چرا که منجر به تولید محصولات جدید و تغییر محصولات موجود در جهت همخوانی با نیازها و خواسته های مصرف کننده می شود. یک شرکت ممکن است برای زمانی سهم بزرگتری از بازار را در اختیار داشته باشد، زمانی که تبلیغات محصولی را معرفی می کند که بهتر از محصولات فعلی و موجود در بازار است، سهم بازار می تواند به سرعت به نفع شرکتی که محصول جدید تبلیغ شده را عرضه می کند تغییر بکند.

منبع:فرشید رمضانی




طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی،  کسب و کار اینترنتی،  بهینه سازی سایت،  سئو، 
برچسب ها: کسب و کار، تبلیغات،  

تاریخ : دوشنبه 10 خرداد 1395 | 18:22 | نویسنده : leila khosravian | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف