تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی
لینک های وب

چهار روش برای بازاریابی رایگان کسب و کار شما (آموزش کسب و کار اینترنتی)




بازاریابی یک محصول یا کسب و کار جدید تلاشی وقت گیر و پر هزینه می باشد، چیزی که امروز اغلب صاحبان کسب و کار به میزان کافی از آن در اختیار ندارند.

کسب و کار های کوچک بطور کلی دارای منابع کافی جهت برون سپاری نیازهای بازاریابی خود به افراد حرفه ای و متخصص نیستند. با این وجود همواره مجموعه ای از روش های بازاریابی متنوع وجود دارد که می تواند به صاحبان کسب و کار در بدست آوردن اولین مشتری ها و چرخاندن چرخ کسب و کار آنها بدون صرف هزینه ای زیاد کمک کند.

برخی از این شیوه ها به قرار زیر است:

۱- ایجاد آگاهی در بین منابع محلی

کسب پوشش خبری در روزنامه های محلی، مجلات تجاری و وبسایت ها به شدت می تواند موجب افزایش شناخت نام شما و آگاهی مردم نسبت به کسب و کار شما شود و منجر به هدایت مشتریان جدید به سوی شما گردد. در حالی که بسیاری از کسب و کارها در حوزه های رقابتی برای کسب همین نتیجه ها به کارشناسان و متخصصین حوزه روابط عمومی مراجعه می کنند، استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک خودشان می توانند بصورت رایگان و بسیار ساده برخی از این کارها را انجام دهند.

به عنوان مثال اگر به طراحی و عرضه یک ویجت اقدام کرده اید، می توانید به توضیح نکات فنی، چگونگی تاثیر گذاری آن بر اقتصاد محلی یا حتی صنعت تخصصی خودتان اقدام کنید.

 

۲- افزایش ایجاد مشتری بالقوه و تعامل با مشتریان فعلی از طریق بازاریابی ایمیلی


بر اساس نتایج از تحقیقات مختلفی که تاکنون به انجام رسیده است، موثرترین تاکتیک بازاریابی دیجیتال، تکنیکی که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را ایجاد کرده و برای اجرا شدن به کمترین تلاش و زحمت نیاز دارد، بازاریابی ایمیلی است. بنابراین می توانید یک روزنامه الکترونیکی را راه اندازی کنید که ارائه کننده اطلاعات به موقع در مورد کسب و کار خودتان، ترفیعات و تخفیف های ویژه باشد یا بازتابی از جنبه های مختلف داخلی شرکت شما را ارائه کند.

یک صاحب کسب و کار در ابتدای فعالیت خود نیاز به صرف بودجه ای برای دریافت خدمات بازاریابی از شرکت ها یا مشاوران بازاریابی جهت راه اندازی یک کمپین بازاریابی ایمیلی ندارد. بلکه می تواند این کار را با مجموعه ای گزینه های رایگان در دسترس شروع کند. شما حتی اگر خواهان ارسال پیام های شخصی به یک نفر هستید نیز می توانید از یک محصول جدید و رایگان به نام  Sidekick بهره ببرید که بصورت خودکار شما را از باز شدن ایمیل ارسالی به مخاطب هم آگاه می سازد.


 

۳- سود بردن از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی، آسان بوده و مجموعه ای مشتریان بالقوه را در اختیار شما قرار می دهد. فقط باید توجه کنید که تمرکز خود را به جای کمیت بر کیفیت قرار دهید و آن دسته از شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که بهتر می توانید با استفاده از آنها به مشتریان خود دست پیدا کنید فیسبوک، توئیتر، گوگل پلاس، پینترست، اینستاگرام، لینکداین و . . .

 

 

۴- سود بردن از مشتریان فعلی

مشتریان راضی می توانند تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی برای یک کسب و کار شوند. پس بطور فعال اقدام به تعامل با مشتریان فعلی از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی و روابط عمومی بکنید.

بازاریابی یک کسب و کار جدید و کوچک برای موفقیت آن شرکت بسیار حیاتی می باشد و لزوما نیاز به صرف مقادیر زیادی از سرمایه برای این منظور نیست. بلکه آن دسته از صاحبان کسب و کار دانا و صرفه جو همواره قادر به یافتن محصولات و خدماتی هستند که بدون داشتن هیچ گونه هزینه سربار خودشان می توانند به افزایش قابلیت دیده شدن و جذب مشتری کمک کنند.

 منبع:فرشید رمضانی




طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی،  کسب و کار اینترنتی،  بهینه سازی سایت،  بازاریابی،  سئو، 
برچسب ها: بازاریابی، کسب و کار،  

تاریخ : یکشنبه 9 خرداد 1395 | 10:36 | نویسنده : leila khosravian | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف